Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Facebook
  • Twitter
  • Enstitümüz
    • Müdürlük
      • Müdür
      • Müdür Yardımcısı
      Yönetim
      • Enstitü Yönetim Kurulu
      • Enstitü Kurulu
      • Enstitü Sekreteri
      Enstitümüz
      • Vizyon ve Misyon
      • Enstitü Tarihçesi
      • Neden Enstitümüz
  • Öğrenci
    • Genel
      • Akademik Takvim
      • Yönetmelik
      • Yönerge
      • Tez Yazım Kılavuzu
      • Döküman ve Belgeler
      • Formlar
      • Mezuniyet İşlemleri
      • Ders İçerikleri
      Otomasyon Sistemleri
      • Elektronik Belge ve Yönetim Sistemi
      • Ögrenci Bilgi Sistemi
      • Personel Portal
  • Akademik
    • Yüksek Lisans
      • Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Tezli Yüksek Lisans
      • Batı Dilleri ve Edebiyatları Tezli Yüksek Lisans
      • Doğu Dilleri ve Edebiyatları Tezli Yüksek Lisans
      • Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans
      • Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans
      • Ekonometri Tezli Yüksek Lisans
      • Felsefe Tezli Yüksek Lisans
      • Felsefe ve Din Bilimleri Tezli Yüksek Lisans
      • Göç ve Ortadoğu Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans
      • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans
      • İktisat Tezli Yüksek Lisans
      • İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Tezli Yüksek Lisans
      • İşletme Tezli Yüksek Lisans
      • Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans
      • Maliye Tezli Yüksek Lisans
      • Muhasebe ve Finansman Tezli Yüksek Lisans
      • Müzik Tezli Yüksek Lisans
      • Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans
      • Resim Tezli Yüksek Lisans
      • Siy.Bil.ve Kamu Yönetimi Tezli Yüksek Lisans
      • Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans
      • Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
      • Tarih Tezli Yüksek Lisans
      • Temel İslami Bilimler Tezli Yüksek Lisans
      • Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans
      • Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans
      • Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans
      • Yönetim ve Organizasyon Tezli Yüksek Lisans
      • Aile Danışmanlığı ve Eğitimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Eğitim Programları ve Öğretim Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Felsefe Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Göç ve Ortadoğu Çalışmaları Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • İşletme Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Kamu Hukuku Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Özel Hukuk Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Siy.Bil.ve Kamu Yönetimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Sosyoloji Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Tarih Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Türk Dili ve Edebiyatı Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Türkçe Eğitimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans
      • Mütercim ve Tercümanlık Fransızca Tezli Yüksek Lisans
      • Mütercim ve Tercümanlık İngilizce Tezli Yüksek Lisans
      • Kentleşme ve Çevre Sorunları Tezli Yüksek Lisans
      • İslam Tarihi ve Sanatları Tezli Yüksek Lisans
      • Kadın Çalışmaları Tezli Yüksek Lisans
      • Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi Tezsiz İÖ Yüksek Lisans Anabilim Dalı
      Doktora
      • Eğitim Yönetim ve Denetimi
      • İktisat
      • Türk Dili ve Edebiyatı
      • Uluslararası İlişkiler
      • İşletme
      • Kamu Hukuku
      • Maliye
      • Muhasebe ve Finansman
      • Özel Hukuk
      • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
      • Sosyoloji
      • Tarih
      • Sınıf Eğitimi
  • Personel
    • Genel
      • İdari
  • Hızlı Erişim
    • Genel
      • Telefon Rehberi
      • ÖYP Kurum Koordinasyon Birimi

TEZ SAVUNMA SINAVI USUL VE ESASLARI (2022-2023 GÜZ)

  • Enstitu
  • TEZ SAVUNMA SINAVI USUL VE ESASLARI (2022-2023 GÜZ)
Facebook Twitter


 

 

2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ

TEZ SAVUNMA SINAVI (YÜKSEK LİSANS/ DOKTORA)  YAPILMASINA İLİŞKİN USÜL VE ESASLAR

 

Enstitümüz 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar dönemi tez savunma sınavları  05 Aralık 2022-13 Ocak 2023 tarihleri arasında yüz yüze yapılacaktır.

 

Tezli yüksek lisans öğrencileri tez savunma sınavına girebilmesi için; 

a)     En az 2 (iki) yarıyıl tez aşamasında bulunmuş olması ve Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olması,

b)    Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması,  gerekmektedir.

 

Doktora öğrencilerin tez savunma sınavına girebilmesi için;

a)       En az 4 (dört) yarıyıl tez aşamasında bulunmuş olması ve Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olması,

b)       En az 3 ara rapor sunumu yapmış ve başarılı olması,

c)       Tez konusu ile ilgili en az bir makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya kitapta bölüm olarak yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması gerekmektedir.

 

Bu şartları yerine getirmeyen öğrenci için jüri oluşturulmayacaktır.

 

B. TEZ SAVUNMA SINAVI BAŞVURU/JÜRİ İŞLEMLERİ

B.1.Öğrencinin Yapması Gereken İşlemler:

B.1.1. Tez savunma sınavına girme şartlarını yerine getiren öğrenci danışman öğretim üyesine tez taslağını teslim eder.

B.1.2. Danışman öğretim üyesinin tezin savunabilir görüşü üzerine;  makale/bildiri/kitap bölümü yayım belgesini, danışman öğretim üyesine iletir.

 

B.1.3. Öğrenci; tez taslağı ve intihal raporunu tez savunma sınavı için belirlenen jüri üyelerine (jüri üyesinin talebine göre) çıktı veya elektronik ortamda  iletir. (İntihal raporu danışman öğretim üyesince Üniversitemiz Kütüphane Daire Başkanlığı Turnitin programından alınacaktır. )

B.1.4. Öğrenci; tez savunma sınavının tarih ve saati için danışman öğretim üyesi ile iletişime geçer ve bilgi alır.

B.1.5 . Belirtilen tarihte sınava girmeyen öğrenci başarısız sayılır.

 

B.2.Danışman Öğretim Üyesinin Yapması Gereken İşlemler:

B.2.1. Sınavların düzenlenmesi, yürütülmesi ve sonuçlandırılmasından Danışman Öğretim Üyesi sorumludur.

B.2.2. Tez savunma sınavına girmek için talepte bulunan öğrencinin tez taslağını, Üniversitemiz Kütüphane Daire Başkanlığında Turnitin programından taratır ve intihal raporunu, tez taslağıyla birlikte jüri üyelerine gönderilmek üzere öğrenciye iletir.

B.2.3. Tez taslağı jürinin talebine göre çıktı veya elektronik ortamda  iletilir.

B.2.4. Öğrencinin tez savunma sınavı işlemlerinin başlatılabilmesi için;

Ø Tez savunma Jüri Öneri Formu (1)

Ø İntihal Raporu

Ø Öğrencinin Makale /Bildiri Yayım Belgesi veya kitap bölümü (2)

en geç 05 Aralık 2022 tarihine kadar Ana Bilim Dalı Başkanlığına bildirmesi gerekmektedir.

 

(1) Yüksek lisans Jürisi; biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de Üniversite dışından olmak üzere aynı alandan  en az üç öğretim üyesinden oluşturulacaktır. Doktora Jürisi; tez izleme komite üyeleri ve aynı alandan Üniversite dışından olmak üzere beş öğretim üyesinden oluşturulacaktır

            (2) Makale/Bildiri yayımı belgesi danışman öğretim üyesince uygunluğu kontrol edilerek gönderilecektir.

B.2.5. Görevlendirme yazılarının jüri üyelerine tevdi edilmesini takiben;  danışman öğretim üyesi, jüri üyelerini ve öğrenciyi sınav hakkında bilgilendirir.

B.2.6. Tez savunma sınavının yapılmasına müteakip 3 (üç) gün içinde Tez Savunma Sınavı Tutanak Formunu Enstitüye iletilmek üzere Ana Bilim Dalı Başkanlığına teslim eder. 

 

 

 

 

 

 

 

Duyurular

  • TEZ SAVUNMA SINAVI USUL VE ESASLARI (2022-2023 GÜZ)
    15.11.2022

  • 29 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Görevlisi İlanı Nihai Değerlendirme Sonuçları
    30.01.2023
  • Sözleşmeli Personelin Kadroya Geçirilmesi Hakkında Duyuru
    30.01.2023
  • 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4/B Maddesi Uyarınca Sözleşmeli Personel Çalıştıran Üniversitemiz Birimlerinin Dikkatine
    27.01.2023
  • Geçen Hafta Yayınları Çıkan Öğretim Elemanlarımızı Tebrik Ediyoruz.
    30.01.2023
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Araştırma Görevlisi İlanı Ön Değerlendirme Sonuçları
    25.01.2023
  • 2022 Yılı Akademik Teşvik Ödeneği Müracaat ve Değerlendirme Takvimi
    27.01.2023
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Görevlisi İlanı Ön Değerlendirme Sonuçları
    25.01.2023
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı TEKNOFEST 2023 Malzeme Desteği
    26.01.2023
  • ARSEM’23 Kış Dönemi Eğitimleri Başlıyor
    26.01.2023
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Araştırma Görevlisi İlanı Ön Değerlendirme Sonuçları
    21.01.2023
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı TEKNOFEST 2023 Malzeme Desteği
    23.01.2023
  • 29 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Görevlisi İlanı Ön Değerlendirme Sonuçları
    21.01.2023
  • AHİKA Sosyal Gelişmeyi Destekleme Programı (SOGEP) İlanı
    19.01.2023
  • Cumhuriyetin 100. Yılında Jandarma ve Sahil Güvenlik Sempozyumu
    19.01.2023
  • KPSS 2022/2 Yerleştirme Neticesinde Üniversitemiz İdari Kadrolara Yerleşen Adayların Dikkatine
    4.01.2023
  • Eğitim-Sağlık-Mühendislik ve Temel Bilimler Alanlarında Psikolojik Dayanıklılık Destekli Proje Hazırlama ve Yürütme Eğitimi
    9.01.2023
  • AOSB Sanayi Odaklı Ar-Ge ve İnovasyon Proje Yarışması
    9.01.2023
  • 108. Dönem Devlet Hizmeti Yükümlülüğü Kurası Ile Üniversitemize Yerleşen Tabiplerin Dikkatine
    4.01.2023
  • Öğrenci Yemek Fiyatı
    2.01.2023
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Üyesi İlanı
    31.12.2022
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Elemanı İlanı
    31.12.2022
  • 31 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Araştırma Görevlisi İlanı
    31.12.2022
  • 07 Kasım 2022 Tarihli Üniversitemiz Sözleşmeli Personel Alım İlanı Yedek Adayların Yerleştirme Sonuçları
    31.12.2022
  • 07 Kasım 2022 Tarihli Üniversitemiz Sözleşmeli Personel Alım İlanı Yedek Adayların Yerleştirme Sonuçları
    31.12.2022
  • 29 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Elemanı İlanı
    29.12.2022
  • 28. Üniversitelerarası Kızlarsivrisi Ortak Kış Tırmanışı
    29.12.2022
  • Sürdürülebilir ve Yaşanabilir Bir Dünya İçin Öğrenci Atölyesi Çalıştayı
    29.12.2022
  • 29 Aralık 2022 Tarihli Üniversitemiz Öğretim Üyesi İlanı
    29.12.2022
  • 6. Ulusal Gençlik Farkında Proje Yarışması
    22.12.2022
  • KPSS Matematik Kursu
    21.12.2022
  • 07 Kasım 2022 Tarihli Üniversitemiz Sözleşmeli Personel Alım İlanı Nihai Değerlendirme Sonuçları
    16.12.2022
  • 26’ıncı Tüketici Ödülleri Sahiplerini Bekliyor
    19.12.2022
  • İl Jandarma Komutanlığı Boş Konut Duyurusu
    19.12.2022
  • 07 Kasım 2022 Tarihli Üniversitemiz Sözleşmeli Personel Alım İlanı Ön Değerlendirme Sonuçları
    5.12.2022
  • Kariyer Geliştirme Odaklı Öğrenci Ar-Ge Projeleri Yarışması
    17.11.2022
  • Üniversitemiz 2021 Yılı Kurum Gösterge Raporu
    1.04.2022
  • Üniversitemiz 2021 Yılı Kurum İç Değerlendirme Raporu
    1.04.2022
  • ORCİD ID Numarası Alma
    17.06.2020
  • ÖNEMLİ : ORCİD ID Numarası Alma ve Bildirilmesi
    19.03.2021
  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ÖĞRENCİ AFFI BAŞVURULARI
    24.08.2022
  • ÖĞRENCİ AFFI BAŞVURULARI SONUÇLARI VE DERS KAYIT İŞLEMLERİ
    31.01.2023
  • LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ ALIM SONUÇLARI (2022-2023 BAHAR DÖNEMİ)
    25.01.2023
  • ONLİNE BELGE ALMA ( ÖĞRENCİ BELGESİ / TRANSKRİPT )
    31.01.2023
Enstitümüz

İletişim

  • Adres: Kırıkkale Ankara Yolu 7.Km. Kırıkkale Üniversitesi Kampüsü Yahşihan/ KIRIKKALE

  • Telefon: 0(318) 357 35 92

  • Öğrenci İşleri: 444 99 71 444 99 71 444 99 71

  • E-Posta : sbe@kku.edu.tr


Kırıkkale Üniversitesi
© Copyright 2016 Kırıkkale Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı