EĞİTİM-ÖĞRETİM POLİTİKASI
Kırıkkale Üniversitesi, eğitim-öğretim süreçlerinde öğrenci merkezli
öğrenme yöntemleri, ortamları ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına dayanan,
öğrenciyi bütün yönleriyle geliştirmeyi amaçlayan bir anlayışla hareket
etmektedir. Bu bağlamda hem bireysel ilgi ve ihtiyaçları hem de grup bilincini
gözeten, kültür çeşitliliği anlayışıyla çağdaş ve yenilikçi bir eğitim
felsefesi benimsenmiştir. Bu felsefeden hareketle aşağıdaki hedefler temel
alınmaktadır;
1. Eğitim-öğretim programlarını, toplumsal sorunları (afet, istihdam vb.)
ve ihtiyaçları, teknolojideki yenilikleri, ulusal ve uluslararası gelişmeleri
göz önünde bulundurarak güncelleştirmek.
2. Özelde toplumun, genelde ise dünyanın ihtiyaç duyduğu, uzmanlık alanının
gerektirdiği yeterlikleri gösteren, eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı
düşünebilen, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kabiliyetlerle dengeli bir
şekilde donanmış lider bireyler mezun etmek.
3. Teorik ve uygulamalı alan dersleri ve seçmeli dersler aracılığıyla
öğrencilerin mevcut becerilerinin geliştirilmesini ve kendi uzmanlık alanını
destekleyecek becerilerinin geliştirilmesini; bununla birlikte öğrencilere yeni
bakış açıları, uygulamalar ve yöntemler sunan ders, etkinlik ve eğitimler
aracılığıyla çapraz becerilerin kazandırılmasını ve geliştirilmesini
destekleyecek bir öğretim programı uygulamak.
4. Yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi destekleyen, problem çözme ve araştırmaya
dayalı, öğrencinin derse aktif katılarak eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı
beceriler sergilemesine imkân veren öğrenci merkezli çağdaş öğretim yöntemleri
kullanmak.
5. Bütün öğrencilerin bilgiye ulaşması ve uygulama yapabilmesi için,
kültürel özellikler, ekonomik yapı, özel eğitim ihtiyacı vb. durumları da göz
önünde bulundurarak yüz yüze ve uzaktan erişilebilir şekilde, eğitim ve öğretim
programlarının yapılarına uygun donanımlara sahip öğrenme ortamları sağlamak.
6. Öğrencilerin program kazanımlarına ulaşma durumlarını ortaya koymak
amacıyla düzey belirleyici değerlendirmeye; öğrenme süreci içerisinde ortaya
çıkan öğrenme eksiklerini belirlemek ve gidermek amacıyla biçimlendirici
değerlendirmeye; hem öğrenme süreci içerisinde hem de süreç sonunda
öğrencilerin öğrendiklerini ve nasıl öğrendikleri hakkındaki duygularını,
düşüncelerini, gözlemlerini, sorumluluklarını ve sorularını ortaya
koyabilecekleri yansıtıcı değerlendirmeye dayalı bir ölçme-değerlendirme
sürecini gerçekleştirmek.
7. Hem ulusal hem de uluslararası anlaşmalar aracılığıyla kongre,
sempozyum, çalıştay vb. etkinlikler düzenleyerek, öğrenci ve öğretim elemanı
hareketliliğini destekleyerek ve ortak proje fırsatları sağlayarak öğrencilerin
ve öğretim elemanlarının akademik niteliklerini geliştirmek.
8. PUKÖ döngüsü aracılığıyla öğrencinin program yeterliklerine ulaşma
düzeyine, mezunların istihdam edilme ve lisansüstü eğitime devam etme
durumlarına, iç ve dış paydaşların öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerine
yönelik izleme ve iyileştirme çalışmaları yaparak gerekli kararları almak.